Saarschleife – zakole rzeki Saary i ścieżka w koronach drzew

Zakole Saary

W czasach koronawirusa każdy z wyjazdów nabiera dla nas szczególnego znaczenia. Jednym z ważniejszych jest spotkanie z przyjaciółmi w miejscu, które kusi nas już od dawna, przy zakolu rzeki Saary. I choć samo zakole Saary i pobliski szlak znalazły się już dawno na naszej liście „to do”, to nagle lądują na drugim planie, bo ważniejsze staje się samo SPOTKANIE! Spotkanie z przyjaciółmi niewidzianymi od paru miesięcy z powodu zamkniętych granic. Wyobrażacie sobie tą niepewność – przytulić się na powitanie czy też nie??? Nie widzieliśmy się przecież tak dawno!

23 metry nad ziemią

Chwilę później stoimy w kolejce po bilety na spacer w koronach drzew. Tutejsza ścieżka wśród koron drzew, Baumwimpelpfad, jest atrakcją dość nową i chętnie odwiedzaną. Wiemy, że dzieciom się spodoba, więc cierpliwie ustawiamy się w sznureczku do kasy. Wszyscy oczywiście zamaseczkowani. Śmiejemy się oczywiście z tego, że spacerujemy wśród KORON drzew w czasach KORONY …

2020_niemcy_zakole_saary_04

Dzieci oczywiście nie mają tego typu rozkmin. Chłopaki, równolatki, równolatki są w siódmym niebie, biegną przed siebie, w ogóle nie zwracając uwagi na to, że znajdują się parę metrów ponad ziemią. Ania zaś wciąga się w wypełnianie książeczki o otaczającym nas lesie i jego mieszkańcach, zatrzymując się przy niemal każdej tablicy edukacyjnej. Na dłużej przystajemy przy zjeżdżalni, która okazuje się świetną atrakacją dla dzieci.

2020_niemcy_zakole_saary_03

Ta ścieżka wśród koron drzew jest naszą pierwszą, nie licząc malezyjskiego canopy walk … ale to nieco inna kategoria ;) Tutaj stąpając po drewnianych pomostach, wybudowanych od 2 do 23 metrów nad ziemią, podziwiamy dobrze nam znany europejski las mieszany: buki, dęby i jodły. Liczbe tablice edukacyjne zawierają sporo ciekawostek. Rzucając okiem na jedną z nich dowiaduję się na przykład, że jeże uznawane są za leśnych maratończyków!

Zakole Saary, ścieżka w koronach drzew

Widok na zakole Saary, który roztacza się przed nami z ostatniego piętra tarasu widokowego jest niesamowity! Naprawdę warto było zapłacić za wejście, bo z tej wysokości widać całą zakręcającą rzekę. Stoimy tu dość długo, przyglądamy się krajobrazom, sunącym po Saarze kajakom i łódkom oraz zastanawiamy się, czy uda nam się dziś dojść do samej Saary…

Tam i z powrotem

Zakole Saary, punkt widokowy

Z drewnianych mostków schodzimy na szlak prowadzący do starego punktu widokowego. Trzeba przyznać, że z tego miejsca widać jakby ciut mniej, nie mniej jednak punkt ten cieszy się dość dużym powodzeniem. Zapewne dlatego, że jest całkowicie darmowy.

Po szybkiej ocenie sił dzieci oraz sprawdzeniu ilości prowiantu we wszystkich plecakach postanawiamy zejść zakosami aż do samej rzeki Saary. Na mapie szlak wydaje się być całkiem krótki, w rzeczywistości zaś idziemy i idziemy. Schodząc oczywiście boimy się o siły najmłodszych, oni jednak są tak pochłonięci dyskusjami o dinozaurach, że zupełnie nie zwracają uwagi na przetuptany dystans. Ścieżka jest wąska, zbocze po którym schodzimy dość strome, ale na szczęście cały czas idziemy lasem. Szczerze powiedziawszy cieszymy się, że pokonujemy ten szlak w dół, a nie w górę ;)

2020_niemcy_zakole_saary_13

Do góry zaś standardowo wracamy innym szlakiem, który jset szerszy i dużo przyjemniejszy niż poprzedni. Początkowo wiedzie wzdłuż strumyka, więc obowiązkowo zatrzymujemy się na moczenie stópek oraz łowienie ryb. Tuż przy końcu szlaku robimy dłuższy postój przy strusiej farmie i z wielkim zainteresowaniem obserwujemy te wielkie ptaszyska. Co poniektórzy porównując strusie z dinozaurami zauważają wiele podobieństw!

2020_niemcy_zakole_saary_14

Wycieczkę kończymy wspólnym grillowaniem nad brzegiem Saary. Czas mija niepostrzeżenie i gdy opamiętujemy się, że już czas do domu wybija godzina 22:00. A przed nami jeszcze 2,5 godziny jazdy…

Zakole Saary i ścieżka w koronach drzew – informacje praktyczne:

• startujemy w miejscowości Orscholz na płatnym parkingu przy informacji turystycznej Cloef Atrium;
  • szlak który zrobiliśmy, to pętelka mająca ponad 9 kilometrów, rozpoczynająca się i kończąca na parkingu; nie jest to jednak jedyna opcja, w okolicy znajduje się jeszcze parę innych szlaków, więc można pokombinować ;)
  • Baumwimpelpfad Saarschleife, ścieżka wśród koron drzew, jest atrakcją dość nową, otworzoną w 2016 roku;
  • drewniane pomosty wznoszą się od 3 do 23 metrów nad ziemią, do przejścia mamy 1,250 metrów, a punkt widokowy znajduje się na 40 metrowej drewnianej wieży;
  • ścieżka wśród koron drzew idealnie nadaje się dla dzieci, jest też bez problemu przejezdna wózkiem;
  • ceny oraz godziny otwarcia sprawdzić można na stronie internetowej Baumwimpelpfad Saarschleife

2020_niemcy_zakole_saary_01

6 Comments

1. Piotr

Spacerowanie wśród koron drzew brzmi naprawdę fantastycznie, słyszałem o tej ścieżce, jednak nie planowałem się tam wybierać. Po tych zdjęciach i poleceniach chyba zmienię zdanie i zorganizuję jakiś wyjazd w te rejony.