Skuterem po wyspie

2012_tajlandia_ko_phangan_02

Po stałym lądzie przyszedł czas na wyspę Ko Phangan, plażowanie i nicnierobienie. Tajskie wyspy nadają się do takich celów idealnie! Co bardzo ważne to fakt, że na wyspę jest się bajecznie prosto dostać. Wystarczy tylko pozwolić się onaklejkować, a następnie wsiąść do wskazanego busa, autobusu i łodzi. Nie ma szans na to, żeby turysta podczas transferu z lądu na wyspę gdzieś się zgubił – organizacja tego typu atrakcji działa bezbłędnie.

Ko Phangan jest ponoć wyspą dzikszą od Ko Samui, choć to właśnie tu przy każdej pełni księżyca odbywa się znana na cały świat impreza – Full Moon Party.  Tak czy siak w naszych wyobrażeniach miało tam niczego nie być oprócz plaż i palm kokosowych, szczególnie że do pełni było jeszcze daleko ;) Nic bardziej mylnego. Cała wyspa nastawiona jest na turystów o przeróżnej zasobności portfela. Po wyjściu z portu witają nas taksówkarze oferujący transport w kierunku wybranej plaży. Przy każdej z plaż znajduje się coś jakby mała wioska, w której znajdują się bungalowy do wynajęcia, restauracje, często nawet sklepik i apteka. Plaże nie są zatłoczone i przeważają na nich rodziny z dziećmi w różnym wieku. Wydaje mi się, że tylu bobasów nie widziałam nigdy na żadnej europejskiej plaży.

Po pierwszym dniu plażowania i nicnierobienia postanowiliśmy zrobić to co chyba wszyscy – wypożyczyć skuter. Jazda skuterem po lewej stronie jezdni nie jest tak straszna jakby się wydawało. Kierowcy, czyli Piotrkowi jechało się rewelacyjnie, ja, czyli pasażer po pokonaniu paru ostrzejszych górek przestałam się bać, że wypadnę, a Ania – spała między nami w najlepsze ;) Tak więc w jeden dzień pojeździliśmy sobie trochę, naoglądaliśmy się palm, złapał nas w drodze deszcz, podeszliśmy pod jeden z wodospadów, zjedliśmy obiad w Thong Sala i nawet mieliśmy ochotę podjechać do imprezowego Haad Rin … ale po całym dniu na skuterze nasze 4 litery odmówiły posłuszeństwa ;)